Coraz bardziej popularną, więc widocznie skuteczną formą reklamy w sieci są artykuły tematyczne. Specyfika tego typu reklam polega na tym, że pisze się artykuły tematyczne na konkretny temat, zamieszczając w ich treści link do strony, którą chce się wypromować, lub słowo kluczowe, które jest odnośnikiem do takiej strony. Czym różni się to od zwykłej reklamy? Po pierwsze artykuły tematyczne zawierają konkretną treść, są bardziej zbliżone do artykułów dziennikarskich, aniżeli do reklamy. Czytelnik, często wręcz nie zdaje sobie sprawy, że ma do czynienia z reklamą. Wskazówką bywa jedynie wspomniany odnośnik. Jeżeli artykuły tematyczne są pisane zgrabnie i dobrze, potrafią zainteresować naprawdę sporą liczbę osób, co bezpośrednio przenosi się na ich skuteczność.

Artykuły tematyczne jako reklama

Co jeszcze jest zaletą takiej reklamy? Z pewnością to, że są one skierowane do konkretnej grupy osób, trafiają, więc od razu do potencjalnych klientów, którzy, wiadomo, że czytając artykuł interesują się danym zagadnieniem, a więc zapewne są w jakimś stopniu zainteresowani usługami. Jest jeszcze kwestia formy takiej reklamy. Trzeba przyznać, że jest ona bardzo subtelna, zwłaszcza w porównaniu z dość nachalnymi i irytującymi reklamami, które wyskakują nagle po włączeniu strony internetowej, bądź atakują nas dźwiękiem. Artykuły tematyczne mają to do siebie, że można, ale nie trzeba je czytać, wchodzimy w nie na własne życzenie. Co więcej bardzo często zawierają one przydatne dla nas informacje, dzięki czemu mamy możliwość pogłębienia swojej wiedzy z danego zakresu.