Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to podstawą odniesienia sukcesu w tym segmencie jest posiadanie odpowiedniego zaplecza pozycjonerskiego, czy też, jak kto woli z angielskiego zaplecza SEO. Pisząc w dość mocnym skrócie jest to baza, niekiedy licząca nawet kilkaset sztuk, stron internetowych, na których osoba pozycjonująca umieszcza linki do pozycjonowanych przez siebie witryn. By stworzyć dobre zaplecze firmy pozycjonerskiej pracownik seo musi się sporo napracować, jednakże jest to tym bardziej owocne, jeśli chodzi o późniejsze efekty pozycjonowania. Nie każde jednak zaplecze prezentuje odpowiednią wartość.

Czy zaplecze w pozycjonowaniu jest ważne?

Po pierwsze, w przypadku nowopowstałych zapleczy pozycjonerskich mają one niewielką wartość, albo raczej nic nie są warte. Chodzi o to, że dopiero po odpowiednim obrobieniu, dodaniu ich do Google i zrobieniu jeszcze kilku manewrów, nazwijmy to liftingowych można powiedzieć, że taka pojedyncza strona pod zaplecze jest ok. jednak trzeba też znać kilka podstawowych zasad, które zdecydowanie podnoszą wartość zaplecza pozycjonerskiego. Po pierwsze, to tworząc liczne strony zapleczowe należy robić je w różnych systemach zarządzania treścią, czyli CMS-ach, a w miarę możliwości korzystać z jeszcze szerszych zastosowań informatycznych. Poza tym najlepiej by każda strona zapleczowa posiadała inną grafikę, różniła się zdecydowania funkcjonalnością, oraz stawiana była na innej domenie.

Poza tym, najważniejsze jest, by taka strona była zapełniona odpowiednią, jak najwyższej klasy merytoryczną treścią. Dzięki takim właśnie działaniom można uzyskać odpowiednią, jakość zaplecza pozycjonerskiego, a więc uzyskać środowisko swojej pracy. Również zleceniodawcy, szczególnie ci bardziej wnikliwi pytają o rodzaj i wielkość tego typu zaplecza. Dzieje się tak jednak tylko w przypadku, gdy naprawdę dobrze zorientowani są w tym temacie.