Popisywanie się tym, co nasze, jest odwiecznym nawykiem ludzkości. W rewelacyjny sposób zostało wykorzystane przez marketing. Spece od reklamy dobrze wiedzą, jaką siłę ma kreowanie marki. Pokazanie się z jak najlepszej strony jest na dokładkę niezbędnym elementem w procesie socjalizacji. Niewidzialna ręka rynku promuje przecież najlepszych. Jest to perspektywa z gruntu nie nowa, gdyż promowana od milionów lat przez procesy ewolucyjne.

Jedna z teorii reklamy

Najskuteczniejszym kierunkiem z zakresu optymalizacji działań wizerunkowych jest zasada mówiąca o wpływaniu na ludzkie sądy poprzez systematyczną presję reklamy wizualnej — w myśl zasady, że to się lubi, co często się widuje.

Nośnikiem reklamy stały się od niedawna przedmioty codziennego użytku. Reklama, która zdobi kubki reklamowe, stała się przejawem Sztuki Nowoczesnej.

Kubki z nadrukiem jak wiele przedmiotów używanych jako gadżety reklamowe w elastyczny sposób przełamują barierę odległości. Miękko wnikając w strefę każdego człowieka, która jest bardzo intymną, skracają dystans. Chcesz wypróbować – sprawdź więcej na stronie: https://globalgift.pl/16-kubki-reklamowe

Jak to zrobić dobrze?

Diabeł tkwi w szczegółach, więc przyjrzyjmy się technologii.

W projektach wymagających fenomenalnego odwzorowania detali i fotorealistycznej precyzji oraz dochowania wierności kopii zaleca się zastosowanie techniki, którą jest nadruk sublimacyjny. Zero-jedynkowa perfekcja jest wręcz porażająca. Wystarczy powiedzieć, że metoda świetnie sprawdza się przy nanoszeniu wzorów reklamowych na przykład na smycze reklamowe.

Procedura wykorzystuje jedną z fizycznych charakterystyk materii znajdującej się w polu grawitacyjnym ziemi. Jest to sublimacja, czyli zmiana stanu skupienia materiałów ze stałego w gazowy z pominięciem fazy ciekłej. Przenoszenie projektu na powierzchnię przedmiotu następuje dwuetapowo. Atrament składa się z kondensatów czystych barwników. Podgrzany barwnik sublimuje i wiąże się materiałem.

Jest pewne ograniczenia w metodzie, gdyż najlepszym podkładem do druku sublimacyjnego jest poliester. Dlatego podczas zdobienia np. ceramiki, dodatkowym etapem produkcyjnym jest pokrycie jej warstwą poliestrowego polimeru. Te same bariery dotyczą materiałów tekstylnych. Wykonując nadruki na koszulki, trzeba pamiętać, aby tkanina zawierała odpowiednią domieszkę poliestru.

Pliki źródłowe

Do obróbki plików produkcyjnych używa się kolorystyki w przestrzeni barw RGB. Podwójna notacja zapisu balansu trzech kolorów pozwala uzyskać naturalny odwzorowanie palety barw. RGB to dość pojemny temat dlatego głodnych wiedzy odsyłamy do innych opracowań traktujących rzecz szerzej. Do obróbki przy użyciu wielu najczęściej stosowanych programów graficznych stosowane są rozszerzenia plików w następujących formatach: jpg, tiff, cdr, eps, ai, pdf.

Druk sublimacyjny jest zdecydowanie najtańszą technologią. Z tego powodu wielkość zamówień obejmujących jeden wzór może być dość niska. Nadruki na koszulkach wykonuje się często już na pojedynczych egzemplarzach. Egzemplarz fotografii będący materiałem wyjściowym do dalszej obróbki powinien być wykonany w dużej rozdzielczości i dobrej jakości.

Po tych kilku podstawowych informacjach na temat gadżetów reklamowych warto już dziś przeanalizować i sprawdzić oferty firm w zakresie wspomnianych materiałów.