Allegro to największa internetowa platforma w Polsce, jeśli chodzi o serwisy aukcyjne. Z powodzeniem wytrzymuje ona rywalizacje z takimi światowymi potentatami jak na przykład eBay, Amazon czy Shopee. Taki stan rzeczy oznacza wielki potencjał dla osób, które chcą zarabiać i sprzedawać produkty przez internet. Aby jednak było to możliwe, trzeba wiedzieć, jak zadbać o pozycjonowanie ofert na Allegro.

Pozycjonowanie ofert Allegro – jakie dane są brane pod uwagę podczas wyświetlania wyników w Allegro?

Pozycjonowanie ofert na Allegro – jak robić to skutecznie? Do parametrów, które brane są pod uwagę podczas „ustalania”, na jakim miejscu znajdzie się oferta danego sprzedawcy w wynikach wyszukiwania klientów, należą między innymi:

  • informacje dotyczące sprzedawcy – w pierwszej kolejności ważne jest to, by profil sprzedawcy budził zaufanie klientów. Co to oznacza? Odpowiedź na pytanie jest prosta: ważne, by takie konto na Allegro było dobrze oceniane przez dotychczasowych klientów oraz miało pełne informacje na temat firmy sprzedawcy. Oprócz tego ważne jest posiadanie konta o statusie Super Sprzedawcy – czynnik ten może pozytywnie przełożyć się na pozycję, którą zajmie dana oferta w wynikach wyszukiwania,
  • informacje dotyczące oferty – ów czynnik sprowadza się do tego, że powinniśmy zadbać o wyczerpujący, a zarazem przejrzysty opis oferty na Allegro. Powinien on zawierać dane techniczne produktu, jego zalety funkcjonalne itp. Absolutnym must have jest umieszczenie zdjęć katalogowych.

Im skuteczniej zadbamy o przygotowanie profilu sprzedawcy oraz oferty na Allegro, tym większą zyskujemy pewność, że naszą stroną odwiedzi odpowiednio duża liczba potencjalnych klientów. Daje to szanse na zwiększenie sprzedaży i przekłada się nie tylko na wzrost utargu w krótkiej perspektywie, ale także – o czym nie powinniśmy zapominać – na poprawę pozycjonowania oferty w przyszłości. Jest tak, ponieważ algorytmy wyszukiwania Allegro biorą pod uwagę, oprócz treści ofertowej, liczbę wyświetleń itp. W pewnym sensie działa to na zasadzie kuli śnieżnej – im chętniej wyświetlana jest dana oferta, tym lepszą pozycję uzyskuje ona w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na dalszy wzrost popularności.

Pozycjonowanie Allegro. Co jeszcze warto wiedzieć?

W ofercie powinno się umieszczać frazy kluczowe – podobnie jak w przypadku pozycjonowania Google, powinniśmy zamieszczać takie słowa, które zazwyczaj wpisują internauci, by znaleźć informacje w wyszukiwarce internetowej. Jeśli chodzi o pozycjonowanie ofert Allegro, nie zaleca się z kolei stosowania krzykliwych, generycznych słów i wyrażeń w opisach produktów. Takie zwroty jak np. „Okazja”, „Wyjątkowa wyprzedaż”czy „Hit”mogą przynieść wręcz odwrotny efekt, tzn. sprawić, że oferta spadnie w wynikach wyszukiwania.