
Wysoka pozycja twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google pozwala zdobywać znacznie większą ilość klientów. Dotyczy to zarówno stron usługowych, jak i w przypadku sklepów internetowych. Warto zadbać o kompleksową obsługę wszystkich kwestii związanych z optymalizacją strony. W przypadku powierzeniach tych zadań wyspecjalizowanej firmie należy wiedzieć jak czuwać nad efektami ich pracy.
Kiedy zarządzić audyt SEO strony internetowej?
Audyt strony internetowej to obszerna analiza działań, które do tej pory zostały podjęte na stronie w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w SERP. SERP to skrót od angielskiego Search Engine Result Page, czyli wyniki wyszukiwań stron internetowych pokazane w wyszukiwarce.
Jeśli zauważyłeś spadek wejść na swoją stronę lub mniej wypełnionych formularzy kontaktowych bez dodatkowych czynników takich jak okres poza sezonowy, to warto rozważyć audyt strony WWW w celu zlokalizowania problemu i rozwiązania go, by powrócić wcześniejszy ruch.
Wykonać audyt SEO powinieneś także w przypadku, gdy twój sklep internetowy wyraźnie obniżył obroty, a ty nie masz pojęcia z jakiego powodu. Kompleksowy audyt pozwoli znaleźć problemy niewidoczne na pierwszy rzut oka, jednak zauważalne i będące wysoko na liście rzeczy zakazanych wyszukiwarek.
Warto pamiętać, że po audytach SEO należy wymagać od specjalistów SEO raportu pokontrolnego. Taki dokument powinien pomoże ci ocenić dotychczasową obsługę pozycjonerską strony, a także dać wskazówki co do dalszych działań i ewentualnych usprawnień do wprowadzenia.
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z audytu SEO?
Raport po przeprowadzonym audycie powinien być jak najbardziej kompleksowy. Nie może ograniczać się do kilku zdań. Cała strona powinna zostać rozłożona na czynniki pierwsze i każdy czynnik powinien zostać oceniony indywidualnie. Najważniejszy podział powinien obejmować działania on-page oraz off-page.
Działania on-page to wszystkie aspekty, które możemy poprawić bezpośrednio na stronie. Jeśli chodzi o audyt SEO serwisu WWW, należą do nich poprawki tekstów (odpowiednie nagłówki czy słowa kluczowe), dopracowanie grafik (rozmiar czy atrybut alt), wprowadzenie efektywnego user experience (UX) czy zmiany w kodzie źródłowym strony.
Optymalizacja off-page to wszelkie działania poza stroną, która jest przedmiotem audytu. Raport w tej kwestii powinien przede wszystkim opierać się na profilu linków strony, czyli wszelkich odnośników, które kierują do twojej strony ze stron zewnętrznych.
Powyższy podział sprawdza się podczas raportów pokontrolnych na nierozbudowanych stronach internetowych. W przypadku dużych portali czy sklepów raport może zostać podzielony na znacznie więcej części, by jak najlepiej ocenić stronę i przekazać informację właścicielowi.
Optymalizacja witryny pod kątem SEO
Gdy audyt strony WWW mamy już za sobą oraz dostaliśmy kompleksowy raport, trzeba wprowadzić zmiany w życie.
Jedną z pierwszych rzeczy, na jaką należy zwrócić uwagę, jest szybkość ładowania strony internetowej. Nawet jeśli treści i UX będą świetne, to długi czas ładowania strony głównej skutecznie odstraszy użytkowników, w tym potencjalnych klientów. Ten sam element należy zoptymalizować na urządzeniach mobilnych, gdyż to właśnie tam większość ludzi w dzisiejszych czasach przegląda Internet. W procesie pozycjonowania warto również zadbać, by struktura strony była jak najbardziej intuicyjna.
Efekty kampanii SEO po audycie SEO mogą być niezadowalające, gdy linkowanie wewnętrzne nie będzie dobrze przeprowadzone. Linki wewnętrzne to odnośniki, które prowadzą użytkownika przez stronę niczym drogowskazy. Ale warto je tworzyć nie tylko dla użytkowników, ale także dla robotów indeksujących wyszukiwarki.
Warto jeszcze wspomnieć, żeby za pomocą narzędzi analitycznych dokonać analizy słów kluczowych, na jakie strona będzie pozycjonowana. Frazy kluczowe to także drogowskazy, które mogą zapewnić zwiększenie ruchu na tle konkurencji. Analiza treści powinna także objąć meta description i metą title. Description nie wpływa bezpośrednio na widoczność strony, ale pełni bardzo ważną rolę w strukturze strony. Wyświetla się bezpośrednio pod tytułem na liście wyszukiwań i może nakłonić użytkownika do wejścia na twoją stronę.
Zadbaj także o adresy url. Powinny być user-friendly. Unikaj dziwnych kombinacji znaków typu /default.aspx?id=1&lang=en, a raczej stosuj końcówki, które od razu wskażą użytkownikowi, co go czeka na stronie.
Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google?
Pozycję strony w wyszukiwarce możesz sprawdzić bez konieczności zlecania audytu SEO. Wystarczy dodać stronę do Google Search Console. Jest to bezpłatne narzędzie, które dostarczy ci wiele informacji, w tym wskaże pozycję strony w Google. Nie zastąpi jednak kompleksowego audytu SEO strony, a bez odpowiednich umiejętności pozycjonowanie stron i optymalizacja SEO to bardzo ciężka sprawa.
Jeśli jesteś zainteresowany usługą pozycjonowania w obrębie witryny czy sklepu internetowego pod kątem widoczności – warto rozważyć pomoc specjalistów. Agencja Inclick.pl po podpisaniu umowy przeprowadzi SEO audyt, analizę treści na stronie i słów kluczowych, sprawdzi co wymaga poprawy oraz czy strona posiada odpowiedni profil linków. Ważna jest także analiza konkurencji. Warto pamiętać, że audyty SEO to nie optymalizacja strony!
Ile kosztuje audyt SEO?
W internecie znajdziesz wiele ofert darmowego audytu SEO, jednak nie jest to usługa, która rozwiąże wszelkie twoje problemy. Dlaczego darmowy audyt strony internetowej nie jest dobrym pomysłem? Darmowy audyt SEO zwykle jest bardzo ubogi pod względem raportów pokontrolnych, także warto zwrócić uwagę, że jeśli audyt od specjalistycznej firmy liczony jest w tysiącach złotych, to darmowa usługa musi nieść za sobą o wiele niższą jakość. Nie zostawiaj losu swojej strony w przypadkowych rękach.