Zastanówmy się nad tym, co twórca reklamy pragnie osiągnąć tworzeniem unikalnych tekstów i haseł. Reklama telewizyjna to świetny i uważa się, że najlepszy sposób na pozyskanie klientów i trafienie do odpowiedniej grupy odbiorców.

W dzisiejszym artykule zajmiemy się technikami wpływu, z których korzystają twórcy reklam. Z pewnością nawet nieświadomie poddajesz się ich wpływom, dlatego też po poznaniu sposobów manipulowania odbiorcą, będziesz mógł się przed tym uchronić. Jakie jest zatem główny cel zarówno reklamy telewizyjnej, jak i każdej innej? „Wymasowanie” mózgu odbiorcy i przekonanie go, że dany produkt jest najlepszy na rynku, że to jest produkt bez którego nie można żyć. Jak im się to udaje? Przecież na kampanie reklamowe wydaje się mnóstwo pieniędzy, więc nie sposób, żeby nie były skuteczne. Otóż, twórcy reklam wykorzystują masę technik i sposobów manipulacji. Dziś omówimy niektóre z nich.

METAFORA

Metafora to sposón ukazania produktu na zasadzie przenośni, porównania lub analogii. Jest to potężne narzędzie w ręku twórców reklam. Wpływa na wyobraźnię i kształtuje kreatywne podejście do produktu.

PREZENTOWANIE KORZYŚCI

W jaki inny sposób ukazać wyższość danego produktu nad innymi, jak nie ukazująć korzyści płynących z jego posiadania. Zazwyczaj nie wymienia się cech, lecz własnie korzyści. Pamiętaj, że teksty reklamowe są tworzone według ustalonych schematów, które gdy są nieznane odbiorcy świetnie wpływają na jego postawę względem wielu sytuacji i produktów. Twórcy wpływają raz na logikę, raz na emocję, dbają o zróżnicowanie i nie przesłosedznie opisu.

AUTOPERSWAZJA

Ludzie zajmujący się marketingiem jednogłośnie twierdzą, że jest to najsilniejsza technika wpływania na odbiorcę. Akurat przy tej technice nie ma opracowanych żadnych konkretnych schematów, według których należy tworzyć teksty i hasła reklamowe. Zależy to od pomysłowości twórcy. Ogólnie rzecz ujmując, należy doprowadzić do takiej sytuacji, w której odbiorca sam dojdzie do wniosków, które twórca chciałby mu przekazać. Zgodnie z tą techniką, nie istnieje sposób na to, żeby przekonać człowieka do czegoś całkowicie. To my samy przekonujemy się i decydujemy o tym, co warto kupić, co warto zrobić. Dlatego też ten sposób jest jednym z najskuteczniejszych oddziałowywań na odbiorcę reklamy telewizyjnej. „Przekonaj się sam!” zamiast „Ja Cię przekonam!”

ROZWIEWANIE WĄTPLIWOŚCI

To bardzi ryzykowna technika, ponieważ rozwiewając wątpliwości sami możemy je stworzyć. Założmy, że klient jest już pozytywnie nastawiony do produktu, a nagle pojawi się informacja „Nasz produkt wcale nie szkodzi zdrowiu, wcale nie jest rakotwórczy, wcale nie powiększy twojej wagi.” i takie stwierdzenie powoduje pomnożenie wątpliwości w kliencie, zamiast ich rozwiania.
Mamy nadzieję, że opisane przez nas techniki nie są już wam obce i dostrzeżecie je w reklamach!