Pozycjonowanie to często żmudna, długa i systematyczna praca. Poza niuansami czysto technicznymi, oraz pojęciami stricte pozycjonerskimi trzeba wiedzieć, że systematyczność, to cecha dobrego pozycjonera, którą ceni się najbardziej. Efekty pracy osoby pozycjonującej daną witrynę rzadko, kiedy są widoczne natychmiast. Wszystko jednak jest uzależnione od kilku podstawowych kwestii. Po pierwsze liczy się to, o jakiej witrynie do pozycjonowania mówimy.

Kiedy strona pojawi się w wynikach Google?

Jeśli jest to strona nowopowstała, nigdy wcześniej niepozycjonowana w żadnej wyszukiwarce internetowej, to jej awans w pozycjach, nawet silnych fraz będzie dość szybki i zauważalny. Ważne jest też to, na jakie frazy dany klient chce pozycjonować swoją stronę.

Oczywiście, firma wykonująca tego typu świadczenia doradzi mu, na jakich frazach „wyjdzie” najlepiej, jednakże, jeśli ma on pieniądze i chce podjąć autonomiczną decyzję, to nikt mu tego nie zabroni. Przykładami mocnych fraz w rodzimym Internecie mogą być słowa „widomości”, „bielizna”, czy też „auta używane”. W takich przypadkach klient musi się liczyć nie tylko dużym nakładem finansowym poniesionym na pozycjonowanie, lecz również z tym, że takowy proce potrwa dość długo. W terminologii informatycznej długo, to około kilku, lub nawet ewentualnie kilkunastu miesięcy.

Nie jest to, więc takie hop siup, szczególnie dla osób, które inwestując pieniądze z miejsca chcą widzieć korzyści płynące z takiej lokaty funduszy. Najczęściej jednak dobry pozycjoner jest w stanie dość precyzyjnie określić, w jakim nomem omen czasie uda mu się wywindować daną stronę w wyszukiwarce, oraz ile będzie to kosztować. Z miejsca wiadomo, że im większe oczekiwania klienta co do pozycjonowania, to tym samym cena za nie rośnie.