Mówi się, że medialna zmiana warty nastąpi w momencie, kiedy wpływy reklamowe uzyskiwane w Internecie przewyższą te, które generuje obecnie telewizja. Co ciekawe nawet w dużych gospodarkach mamy już takie przykłady. Najbardziej spektakularnym z nich jest tutaj chyba Wielka Brytania, gdzie na reklamy w Internecie firmy wydały w roku 2009 więcej pieniędzy, niż na promocję w formie reklam telewizyjnych, radiowych, czy też umieszczanych w prasie papierowej. W zasadzie, jeśli spojrzymy na telewizję, to argumenty w kwestii reklamowej się jej skończyły.

Obecnie coraz więcej osób odchodzi o tego medium, a jeśli już coś ludzie chcą oglądać, to z powodzeniem potrafią to odnaleźć w sieci. Dlatego też warto zaobserwować prawidłowość, że każda znacząca stacja telewizyjna na rynku tworzy przy sobie duży portal internetowy, tak jakby przechodząc z płaszczyzny TV do Internetu. Dziś, jeśli chodzi o polskie podwórko wciąż prym wiedzie telewizja, a jest to związane mówiąc wprost z zacofaniem technologicznym i światopoglądowym naszego kraju, jednakże szybko się to zmienia. Reklama w Internecie ma wyraz wielopłaszczyznowy i pod tym względem telewizyjne spoty reklamowe nie mogą z nią konkurować, bowiem w świecie TV kreatywność formy ukazywania reklam się skończyła.

Kreatywna reklama w Internecie

Zasadniczo kreatywność formy, jeśli chodzi o reklamę internetową też obecnie kuleje, jednak opcji do wyboru jest naprawdę wciąż multum, często mało wykorzystywanych, a przez to nieznanych szerszemu odbiorcy. Ogólnie wyścig reklamowy między telewizją, a Internetem trwa, jednak już na jego starcie wiadome było, że starsze medium musi po prostu ustąpić nowej technologii, gdyż taka jest naturalna kolej rzeczy. Radio wyparło gazety, telewizja zastąpiła audycje radiowe, zaś Internet powoli wypiera z rynku telewizję i to jest po prostu normalne.