Chyba nikogo nie dziwi fakt popularności jaką cieszą się reklamy telewizyjne. Wiele podmiotów, chciałoby dysponować tak pokaźnym budżetem, by móc pozwolić sobie na reklamę telewizyjną. Nie powinno to jednak dziwić, gdyż to właśnie tego typu reklama trafia do największej grupy potencjalnych odbiorców.

Ma ona więc szczególny wydźwięk, wydźwięk społecznościowy. Analizując jednak reklamę od strony klienta, nie będzie ona już tak idealna jakby się mogło wydawać. Takie jej działanie może wynikać chociażby z tego iż spoty reklamowe emitowane w telewizji są bardzo krótko, by za niedługo ulecieć, Dlatego też by produkt czy usługa została zapamiętana przez odbiorcę, spot musi zostać wyemitowany kilkakrotnie. Dopiero wówczas jest szansa ku temu, by trafił do świadomości odbiorcy i co ważniejsze został zapamiętany na dłużej aniżeli tylko krótką chwilę. By reklama mogła to jednak osiągnąć musi posiadać właściwe tylko jej cechy. Są nimi oczywiście obraz i dźwięk, które to jako pierwsze docierają do oczu odbiorcy. Oczywiście to nie wszystko. Reklama telewizyjna to także zabawa słowem, które ma na celu przedstawienie danego produktu z jak najlepszej strony, eliminując jednocześnie jego wady. Mowa tutaj więc o odpowiednich hasłach reklamowych, których to właśnie celem jest przekonanie odbiorcy reklamy, by zdecydował się na kupno tego produktu a nie innego, mimo, iż wcale nie będzie on lepszy.

Dlaczego reklamy przekonują do zakupu?

Liczy się więc również prestiż marki. Oglądający reklamy telewizyjne są bowiem skłonni kupić produkt, który jest znany aniżeli ten o którym nikt nie słyszał mimo iż jego jakość i użyteczność będzie porównywalna z reklamowanym. Oczywiście jak nie trudno domyślić się cena tego produktu również będzie wyższą. Przykładów na tego typu reklamy jest wiele. Jedną z takich mogą być emitowane bardzo często reklamy chipsów. Kto nie lubi słuchać o czymś co jest w stanie pobudzić jego zmysły? Chyba każdy. Tutaj dodatkowo, każdy widz ma możliwość obserwowania danego produktu, co jeszcze bardziej wpływa na podjęcie decyzji o zakupie.