Mówiąc o znaczeniu jakie dla popularności strony internetowej ma jej reklama nie należy zapominać o wszystkich czynnościach reklamowych, składających się na szeroko rozumiany marketing internetowy. To właśnie odpowiednie skoordynowanie wszystkich czynności, które go tworzą może zagwarantować iż witryna stanie się w sieci rozpoznawalną a tym samym jej właściciel będzie mógł czerpać z niej korzyści finansowe. Jednak to nie wszystko. Marketing internetowy musi dawać także możliwość oszczędzania na kosztach ponoszonych na promocje. Możliwości tutaj jest naprawdę dużo. Nie mniej jednak nikt nie może zagwarantować tego iż koszty będą zerowe.

Zwiększenie rozpoznawalności w sieci

Z pewnością w żadnej gałęzi reklamy, w tym także internetowej nie będzie to możliwe. Można jednak sobie pomóc, wykonując pewne czynności samodzielnie, oczywiście jeśli jesteśmy w stanie im sprostać. Jeśli nie musimy zlecić je specjalistom od reklamy i marketingu w internecie. Najczęściej będą to agencje reklamowe wykonujące zarówno pozycjonowanie strony jak również znacznie szerszą promocję w sieci, na którą składać się mogą również kampanie linków sponsorowanych, wyświetlane obok wyników wyszukiwania w internetowej wyszukiwarce jak również reklama graficzna czy banerowa pojawiająca się na stornach partnerów sieci, z którą klient podpisuje umowę. To jednak nie wszystko. Reklama internetowa, zwana coraz częściej marketingiem to również publikacja wszelkiego rodzaju treści na forach internetowych oraz mailingi wysyłane do zarejestrowanych użytkowników, mówiące o reklamowanym produkcie czy usłudze.